Klantmagneet

ONLINE CURSUS

LET OP! Voordelige VOL = VOL

Herken jij dit?

Klanten waar je geen energie van krijgt, maar juist energie van verliest. 

Komt een van onderstaande uitspraken je bekend voor?

“Je bent wel erg duur” | “Ik vind de bewerking van mijn foto’s niet mooi” | “Geef je korting?” | “Kan je het zo bewerken in de stijl van *naam bekende paardenfotograaf*?” | “Hoezo is het niet gratis?” (vaak bij kennissen en vrienden) | “Ik moet de shoot afzeggen, ik heb een goedkoper iemand gevonden”

En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Die klanten zijn geen match met jou. Jij wil juist als een magneet jouw ideale klant aantrekken; 
>> Je moet opzoek naar de perfecte match tussen jouw doelgroep, jezelf en je aanbod <<

Klanten die de waarde van jou en jouw werk inzien en daar (flink) in willen investeren. 
Klanten die specifiek voor JOU kiezen.
Maar wie is dan wél jouw ideale klant? Nog belangrijker: hoe trek jij deze aan?

Leer welke stappen jij moet ondernemen
om jouw ideale klant aan te trekken.

In één maand leren hoe je je ideale klant aantrekt: de perfecte match tussen jou, je aanbod en je doelgroep

Video cursus via een besloten Instagram account

Video stories met theorie in de highlights

Aanvullende theorie in de feed

Werkboek om theorie toe te passen

Nina Guiking, maker van de cursus

Met veel mede-fotografen heb ik het vaak genoeg over klanten. Onze bedrijven kunnen namelijk voortbestaan dankzij klanten.
Ik merkte
dat veel fotografen helaas toch klanten aantrekken die niet aansluiten bij hun aanbod, hun verwachtingen en bij hen persoonlijk. Dit kan niet demotiverend werken, maar zelfs het plezier uit het fotograferen halen.

Toen ik begon met fotograferen heb ik dit ook meegemaakt. Ik haalde geen plezier uit die shoots en het zorgde er zelfs voor dat ik onzeker werd over mijn eigen werk. Daar moest ik verandering in brengen!

Ik heb ontdekt op welke manieren het online zichtbaar zijn enorm belangrijk is om je ideale klant aan te trekken. Dit gaat veel dieper dan alleen foto’s plaatsen en actief reageren en liken. Alles wat je online zet communiceert iets naar de buitenwereld en trekt bepaalde mensen aan. Iets waar ik enorm veel over weet dankzij mijn opleiding Communicatie.

Door de manier waarop ik mijzelf online neerzet en hoe ik online communiceer, trek ik mijn ideale klant keer op keer weer aan. Ik heb echt de leukste klanten, klanten waar ik enorm veel energie en motivatie van krijg.

Dat gun ik andere fotografen ook, dát heeft tot deze cursus geleid.

Hier ga je mee aan de slag

Module 1 - Jij als bedrijf

Je gaat de relatie tussen jou en je bedrijf onder de loep nemen: wie ben jij als bedrijf. Wat zijn jouw motivaties en doelen. en waarom is dit zo belangrijk als basis.

Module 2 - Jouw ideale klant

Bepalen van jouw doelgroep. Je bepaalt erg specifiek wie jouw ideale klant is en hoe je deze kan bereiken.

Module 3 - Mindset & uitstraling

Hoe zet je jezelf online professioneel neer om je ideale klant aan te trekken. Welke veranderingen in je mindset zijn daar eerst voor nodig.

Module 4 - Personal branding

Hoe zet je personal branding in om jouw ideale klant aan te trekken.

Module 5 - Visuele identiteit

Je leert het belang van visuele elementen van jou als ‘merk’. Hoe begin je hiermee en maak je het je eigen.

Extra - EHBOK

Eerste Hulp Bij Ongewenste Klanten. Welke aanpak moet je gebruiken bij klanten die écht geen match met jou zijn.

Hoe gaat de cursus in zijn werk?

De cursus is vormgegeven in een besloten Instagram account waar je een maand toegang tot hebt.

Je stuurt het exclusieve account een volgverzoek. Op de startdag accepteer ik de volgverzoeken van de deelnemers en kan je meteen aan de slag met het aantrekken van je ideale klant!

Het leermateriaal staat op het account; in de highlights als video’s en in de feed als aanvullende informatie. 
Je volgt de content in de feed van onder naar boven en via de highlights die een nummervolgorde hebben. Het werkboek kan je downloaden via de link in de biografie. De gehele maand dat je de cursus volgt kan jij alles in je eigen tempo bekijken!

Deze cursus is voor..

  • Fotografen die klanten willen aantrekken die de waarde van hun werk inzien en daar (groots) in willen investeren
  • Fotografen die bezig willen / bezig zijn met hun online zichtbaarheid, maar nog niet hun ideale klant daarmee aantrekken (of niet weten hoe dat moet)
  • Fotografen die van hun volgers klanten willen maken
  • Fotografen die zich online willen onderscheiden van de grote fotografen-massa

Deze cursus is niet voor..

  • Fotografen zonder Instagram account
  • Fotografen die geen basiskennis hebben van social media, voornamelijk Instagram
  • Fotografen die alleen hobbymatig shooten en niet van plan zijn om geld te gaan vragen
  • Fotografen die al elke keer hun ideale klant aantrekken
  • Fotografen die al heel bewust en doelgericht bezig zijn met hun online en personal branding

Ik wil weten hoe ik mijn ideale klant aantrek!

Wil je als eerste weten wanneer de eerste inschrijvingen open gaan? Schrijf je in voor mijn nieuwsbrief!

FAQ

Deze cursus is voor jou geschikt als je klanten werft via (onder andere) social media, maar je niet tevreden bent met de klanten die je aantrekt of het überhaupt lastig vindt om online klanten aan te trekken.

Je wil ‘vervelende’ klanten weghouden en jouw ideale klant aantrekken. Onder vervelende klanten kan je verstaan: Klanten die jou te duur vinden en je alleen willen boeken met korting, klanten die na de shoot opeens niet meer tevreden zijn met jouw stijl, klanten die niet op tijd betalen, klanten die zich niet aan jouw algemene voorwaarden houden en bijvoorbeeld je foto’s gaan bijsnijden, etc. Over het algemeen zijn het klanten die niet inzien hoeveel tijd, waardering en geld jouw werk waard is.

Als je (helaas) een of meerdere situaties die ik hierboven heb genoemd herkent, zal deze cursus zeker waarde voor je brengen.

Verder is het vooral voor zelfstandige fotografen die fotograferen voor particulieren, de focus ligt niet op fotografen die fotograferen voor grote bedrijven of in loondienst fotograferen.

Omdat ik je wil stimuleren om er meteen goed mee aan de slag te gaan en het niet laat liggen. Om het je echt in te laten plannen en goed je focus er op te houden. Eén maand is ruim genoeg tijd, als je aan het begin meteen start en elke dag bijhoudt zou je het binnen 1 week af kunnen hebben. Maar omdat iedereen een ander werktempo heeft en het soms wil laten bezinken kies ik ervoor om de informatie van de cursus 1 maand online te houden.

Daarbij zal ik wanneer ik in de toekomst de cursus wil upgraden, of zelfs een nieuwe cursus wil opzetten, ditzelfde besloten account gebruiken en zal er weer een nieuwe groep mensen voor waarschijnlijk een hogere prijs beginnen.

Ik heb deze keuze voor dit besloten Instagram account gemaakt om zo laag te kunnen blijven in de kosten. Als ik een speciale besloten website zou moeten maken, zou ik er meer tijd en geld kwijt aan zijn en zal daardoor de cursus (onnodig) ook duurder worden.

De pilotversie is de eerste versie van de cursus en heeft daarom een voordelige prijs. In de pilotversie let ik heel goed op feedback en vragen vanuit de deelnemers, punten waar ik nog niet aan had gedacht of wat ik nog uitgebreider mag uitleggen. Alle vragen zal ik in de pilot versie behandelen.

Als je écht die hele maand nergens tijd hebt, zou je zelf moeten bepalen of je tijd gaat vrijmaken, of dat je een van de volgende keren mee gaat doen. Ik ga niet vragen of jij tijd wil vrijmaken voor mijn cursus, dat is iets waar je zelf de waarde van moet gaan inzien. Als jij iets wil veranderen en leren, dan moet je zelf beslissen welke acties (zoals tijd vrijmaken) je daarvoor gaat ondernemen.

De informatie die krijgt pas je toe in de werkboeken, die je kan je zelf bewaren. De video’s zijn wel uitgebreider dan het werkboek, daarbij is het handig om zelf aantekeningen te maken in een notitieboek of worddocument. Ik wil je stimuleren om zelf aantekeningen te maken en het zo beter te gaan onthouden, begrijpen en toepassen.

Waarom zou je investeren in je bedrijf? Nou, waarom niet!?

Door in je bedrijf te investeren win je zo veel. Door in mijn cursus te investeren laat je je bedrijf groeien. Zo zal je meer klanten werven die wél willen investeren in jouw foto’s én zal fotograferen je weer energie geven in plaats van energie opslurpen.

Bedenk maar: Hoeveel shoots zou jij moeten doen om dit bedrag terug te verdienen? Niet heel veel denk ik, misschien heb je dit zelfs met één shoot al binnen. Zo terugverdiend dus!

Mocht je nog steeds over iets twijfelen, of heb je een vraag over de cursus? Je kan mij altijd een Insta DM of een mailtje sturen.

Nina Guiking Photography is onderdeel van de KOR (kleineondernemersregeling) en rekent geen BTW op de facturen

Scroll naar top